Marketing nehnuteľností…prečo je dôležitý?

Bez marketingu sa realitný trh nezaobíde. Je to jeden z dôležitých krokov, ktorý tvorí časť úspešného obchodu. Je nevyhnutné hľadať spôsoby ako osloviť čo najväčšie množstvo klientov a využiť všetky nástroje, ktoré sú na dnešnom trhu k dispozícii. Každá nehnuteľnosť si vyžaduje individuálny marketing a to na základe kompletnej analýzy trhu, konkurencie a aktuálneho stavu na realitnom trhu.
„Must have“ v realitnom marketingu
Pod “must have” myslíme základ, bez ktorého sa nepohne žiadna realitná kancelária. Aké sú momentálne marketingové trendy v realitách?
1. HOMESTAGING
Pri predaji alebo prenájme je veľmi podstatný pozitívny prvý dojem, ktorý docielime homestagingom. Jedná sa o prípravu nehnuteľnosti na predaj s dôrazom na dizajn a efektívnu prezentáciu. V priebehu prvých 10 sekúnd si väčšina kupujúcich vytvorí predstavu a vzťah k nehnuteľnosti. Profesionálne fotografie nehnuteľnosti a jej video-obhliadka potom zanechá v kupujúcom silnú emóciu. A práve vzbudenie pozitívnej emócie u kupujúceho je základný kameň úspešného predaja nehnuteľnosti.

2. PROFESIONÁLNE FOTOGRAFIE
Predaj nehnuteľnosti je možné v prvom kroku prirovnať aj k internetovému nakupovaniu. Vieme, že úvodná fotografia s pútavým textom pritiahne obrovské množstvo záujemcov, čo je v našom prípade cieľom. V rámci obrovskej konkurencie je potrebné byť viditeľný a odlišný, čo nám profesionálne fotografie dokážu zabezpečiť.
3. VIDEO-OBHLIADKA
Predstavte si exkluzívne video, ktoré zachytí a vyzdvihne pozitíva vašej nehnuteľnosti. Video, ktoré dokážu realitné kancelárie zdieľať nielen na inzertných portáloch, ale aj v rámci sociálnych sietí. Je to veľmi obľúbená forma prezentácie nehnuteľnosti, pretože potencionálni klienti majú možnosť sa pozrieť na danú nehnuteľnosť bez toho, aby do nej museli vkročiť.
4. 3D VIRTUÁLNE PREHLIADKY
Spojenie 3D virtuálnej obhliadky so zdieľaním cez PC, smartfón, prípadne tablet. Vďaka tejto kombinácií dokážu realitné kancelárie svojich klientov prejsť po celej nehnuteľnosti v reálnom čase za účasti realitného makléra, ktorý dokáže klientom odpovedať na všetky otázky a zároveň odprezentovať celú nehnuteľnosť.

5. WEBSTRÁNKA NEHNUTEĽNOSTI
Ako je už vyššie spomenuté, nároky na prezentáciu nehnuteľností stúpajú. Vlastná webová stránka nehnuteľnosti pomáha k vzbudeniu záujmu potenciálneho klienta vďaka jej vyhľadateľnosti na Google.
6. SOCIÁLNE SIETE A INZERTNÉ PORTÁLY
Spomedzi marketingových nástrojov je v dnešnej dobe dôležité vyzdvihnúť sociálne siete (Facebook, Instagram, YouTube). Vytvoriť si zaujímavé publikum fanúšikov a komunikovať s nimi na dennej báze. Aj vďaka sociálnym sieťam sa už neraz stalo, že realitná kancelária predala svoju ponúkanú nehnuteľnosť.
Okrem sociálnych sietí samozrejme netreba zabúdať na najväčšie inzertné portály na Slovensku ako sú: nehnuteľnosti.sk, topreality.sk, reality.sk, zoznamrealit.sk, novostavby.sk, chaty.sk, bazar.sk, byty.sk, byt.sk, trh.sk, reality.sme.sk, x-reality.sk, bydo.sk, bazos.sk a ďalšie menšie inzertné portály.
1.BCR – Realitná kancelária je jedna z mála realitných kancelárií, ktorá využíva nástroje ako 3D interaktívna obhliadka, profesionálne fotografie, homestaging, pútavé video skombinované dronovými zábermi, ale dokonca aj vlastnú webovú stránku nehnuteľnosti. Okrem toho samozrejme disponujeme vlastnou databázou aktívnych klientov, ktorých oslovujeme hromadnými e-mailami a v neposlednom rade aj naše sociálne siete, ktoré spravujeme na dennej báze. Od platenej, až po organickú reklamu. Najväčšie inzertné portály a inzercia na nich je samozrejmosťou. Ako jedni z mála organizujeme pravidelné „OPEN-HOUSE“, prípadne „DEŇ OTVORENÝCH DVERÍ“.