Homestaging – úprava vzhľadu interiéru

27.6.2018, Simona Matisová
Počuli ste už niekedy o slove homestaging? Alebo o jeho prenesenom preklade prezentácie nehnuteľnosti? V prípade, že sa Vám Vašu nehnuteľnosť nedarí dlhodobo predať predpokladáme, že ste sa s podobným výrazom ešte nestretli. Ako homestaging v našom podaní vyzerá, čo obnáša a o čo vlastne ide? Je to len výstrelok amerických realitných kancelárií alebo cesta ako predať nehnuteľnosť jednoducho a rýchlo?

Vyzdvihnutie toho najlepšieho, čo nehnuteľnosť ponúka

Homestaging predstavuje proces úpravy bytu či domu do podoby, v ktorej bude pre záujemcov na prenájom či predaj nehnuteľnosť atraktívnejšia. Ide o úpravu dizajnu interiéru tak, aby boli vyzdvihnuté všetky prednosti a pri obhliadke bolo poukázané na všetky prvky, ktoré robia nehnuteľnosť výnimočnou.

Úspech rýchleho a bezproblémového predaja či prenájmu často nespočíva len vo vhodne nastavenej cene a profesionálne vypracovanom inzeráte. Ruku na srdce, len málokoho by oslovili online fotografie či video so strohým neupraveným, rozhádaným interiérom bez štipky vkusu a nápaditosti. Väčšina z nás sa rozhoduje na základe dobrého pocitu a prvého dojmu, výber nového domova nie je výnimkou. Homestaging je služba, v ktorej realitný maklér na základe potenciálu predispozície a interiéru bytu či domu upraví priestor tak, aby nehnuteľnosť pôsobila atraktívnejšie, v záujemcoch vyvolala pocit domova a vytvorila pozitívny dojem. Do priestoru teda zapracovávame moderné bytové doplnky, vkusné prvky drobného nábytku, kvety či iné vďaka ktorým sa nám podarí aj bez akýchkoľvek väčších zásahov do interiéru priestor oživiť a vdýchnuť mu novú energiu. Cieľom homestagingu je teda záujemcom ukázať aký potenciál objekt má, aký domov je možné z neho vytvoriť a ako jednoducho a lacno ho pretvoriť na svoj obraz.

 

Je to nutné?

Samozrejme, že nie. No po našich skúsenostiach Vám však odporúčame homestangingu v záujme rýchleho a jednoduchého predaja venovať pozornosť. V akých prípadoch je obzvlášť dôležitý? Odpovedá skúsený odborník, realitný maklér Tomáš Hudec. „Z vlastnej praxe viem, že homestaging je mimoriadne dôležitý vždy. Veľa krát to totiž nie je lokalita ani stav bytu alebo domu či dokonca ani cena, ktorá záujemcu osloví. Ide práve o atmosféru a pocit, ktorý nehnuteľnosť vyvoláva. Či sa jedná o rodinný dom alebo byt, pred predajom alebo prenájmom je potrebné nehnuteľnosť dôsledne pripraviť. Priestor má pôsobiť pekne, moderne, čisto, upravene a čo je najdôležitejšie, má v záujemcovi vytvoriť pocit domova“.

Stretli sa už klienti s touto službou? Vyhľadávajú ju? „Vo väčšine prípadov ma so záujmom o spomínanú službu homestagingu nikto z klientov neosloví. Veľa ľudí na Slovensku o službe a jej benefitoch zatiaľ žiaľ nevie, preto im ju rád priblížim, vysvetlím a následne ukážem v tom najlepšom svetle. Nehnuteľnosť vždy pripravujem podľa vlastného vkusu, snažím sa prednosti vyzdvihnúť a na nedostatky nepoukazovať“, tvrdí Tomáš.

Nedochádza u klientov k zámene homestagingu na bezplatný upratovací servis? „Určite nie, hoci i odstránenie neporiadku, prachu, viditeľnej špiny podláh či okien patrí k procesu úprav a prípravy nehnuteľnosti. Osobne si na poriadok u ponúk mimoriadne potrpím, takže i vytiahnuť rukávy mi určite neprekáža“, vysvetľuje realitný maklér Tomáš.

Sú veci, ktoré do bytu maklér umiestňuje automaticky majetkom majiteľa bytu alebo sú tam len dočasne a klient je na tento fakt vopred upozornený? „Všetky prvky, ktoré napomáhajú k prezentácií nehnuteľnosti vždy po predaji odnesiem späť. Klienta však vopred upozorním čo ostáva a čo nie“, uzatvára Tomáš.

Chcete odoberať naše príspevky na témy bývania, realít a služieb?

Odoslaním formulára, vyjadrujete súhlas s nasledovnými dokumentami: Pravidlá používania našich služieb, Zásady ochrany vašich osobných údajov.... Návštevou našich stránok vyjadrujete súhlas s použitím Cookies...
Ďakujeme vám, vašu mailovú adresu už evidujeme v našom systéme.
Ďakujeme vám, za váš záujem o odber príspevkov.
Nepodarilo sa nám zaradiť vás do odberu príspevkov! Kontaktujte nás prosím na info@1bcr.sk, alebo volajte na číslo +421 901 789 818